sâmbătă, 1 mai 2010

sarut cu gust de capsuni

                                                     27-28-29 aprilie, incepand de marti noaptea

Parea o seara absolut normala, o seara ca oricare alta, cu un dozaj echilibrat de rutine, cu baletul elegant intre functiile diferitelor camere, cu povestea zilei spusa de tine, de mine ... Acum stiu, ar fi trebuit sa fiu mai atenta la semne, ar fi trebuit sa ma pregatesc dar eu nu si nu! Insistam sa cred ca nimic nu ma poate obliga sa simt ce nu vreau. Desigur, mergeam si eu pe strada impreuna cu milioane de alti oameni si vedeam. Ei bine, da, vedeam copacii infloriti, iarba din ce in ce mai verde, mustele si toate celelalte creaturi frenetice. Da si ce? Ce legatura au toate acestea cu mine? Eu iubesc iarna si port in sufletul meu chiotele prelungi si dezlantuite ale viscolelor, stralucirea fierbinte a zapezii ca o spuma a tot ce este mai bun  in lume, lumina ei limpede si alba, alba,alba.
Imi amintesc perfect rasul acela domolit si aprobator cand ai terminat de vorbit si pauza usor teatrala dintre doua felii de paine taiate aproape egal, imi amintesc cum ma pregateam sa dau savoare unor intamplari comune in clipa in care, intre ras si asteptare, s-a strecurat intre buzele mele gustul acela ... Rotund si fraged, zemos ... Cuvintele mele pregatite deja au inceput sa se rostogoleasca spre urechile tale, mirosind a capsune. Ochii mei clipeau des si nu puteau crede: cuvinte in forme de capsune! Nasul meu le adulmeca ravasit iar gura mea ... gura mea le vorbea plescaindu-le, atingandu-le delicat cu limba, strangandu-le usor intre dinti. Unele dintre ele se sfaramau cuminti dar cele mai multe se rostogoleau, se rostogoleau spre tine cand deodata ti-ai ridicat privirea uimita si cercetatoare "Ce frumos mirosi! A ce oare?"
A capsuni!!! Imi venea sa urlu dar nu puteam pentru ca toate cuvintele mele ma dadeau de gol. Chiar si tacerea mea mirosea a capsuni, mainile proaspat spalate, subsiorile, parul
"Mi-e rau" ti-am spus "am sa ma-ntind putin" iar mirosul a venit cuminte dupa mine.  
Capsuni cu zahar, capsuni cu frisca, capsuni proaspat culese din gradina cu firicele de pamant troznind intre dinti, capsuni apoase de dupa ploaie, capsuni zemoase, catifelate, parfumate, capsuni strivite unele sub greutatea altora, capsuni mici cu aroma de fragi si vacante, capsuni cu seminte tari si miezul alb ca o radacina magica ...
Am oftat adanc si am stiut! Cand am deschis ochii, in fata mea, ca un vis, ca un abur, Primavara isi legana zambind crengile obraznice si adolescentine. Sarutul ei pe gura m-a durut in suflet si am muscat din el cu sete. Avea gust de capsuni.  




Niciun comentariu: